vrijdag 19 augustus 2011

Schetsen en tekeningen

Ik heb de tekenkriebel weer te pakken. Dat duurt meestal even en dan wilt er wel wat moois te voorschijn komen... Voorbeeldjes hieronder:

Dit noemen ze de stippling methode. Pointillisme komt ook voor als benaming, maar dat verwijst meer naar een schildertechniek. Je gaat er na een tijdje scheel van zien, maar het resultaat is erg bevredigend.
De eerste afbeelding zijn de prachtige bloemetjes die ik tijdens onze huwelijksreis op Mauritius heb zitten bewonderen.
De tweede afbeelding is pure verbeelding, met een verwijzing naar de ruimte en sterrennevels.


Ook heb ik wat met potlood zitten schetsen. Onze huisdieren waren de slachtoffers van dienst, maar omdat ze niet goed stil blijven zitten, heb ik ze vooral zitten tekenen als ze in dromenland verkeerden...


Ik kan behoorlijk jaloers worden op dat luilekkerleventje. Al moet ik zeggen dat ik ze veel vergeef als ze zo vredig op mijn buik liggen te spinnen...

Vriendelijke groeten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten