dinsdag 26 oktober 2010

Hoe meer ik buiten kom, hoe meer mijn medemensen mij verbazen...

Ik ben recent verhuisd en moet hierdoor een klein uurtje in de wagen zitten vooraleer ik mijn werk bereik. Daar zit ook een 20-tal minuten autosnelweg bij en dan zie ik dus dagelijks de slechtste chauffeurs op de weg.

Mijn favorieten:
  • Richtingsaanwijzer niet gebruiken. Blijkt dus duidelijk geen standaarduitrusting, neen, een richtingsaanwijzer is een optie op de wagen. Rij gerust 70km per uur om dan ineens af te remmen, maar geef vooral niet aan dat je links of rechts wilt afslaan. Laat de bestuurders achter je raden welk maneuver je gaat uitvoeren, dat vinden ze echt zó leuk!
  • Niet optrekken als je de autosnelweg oprijdt. Niet nodig, waarom zou je wel? Laat die chauffeurs die 120km/u doen maar even afremmen tot 60km/u, zodat je gezellig ertussen kan kruipen. Daarna kan ik misschien ook op het gaspedaal duwen, maar laat me daar even over nadenken...
  • Bumperkleven! Aargh, verschrikkelijk! Die bestelwagens die snel, snel door moeten en hun lichten laten gaan als je niet snel genoeg naar rechts wijkt. De bestuurders van grote, dure wagens zoals Audi, BMW, Mercedes kunnen er ook wat van. En dan halen ze je in en wat kan je nog net vanuit je ooghoek zien? Ja, ze zijn aan het bellen. Nee, niet handsfree.
  • Geen constante snelheid aanhouden, dat is er nog zo eentje. Niet alleen op autosnelwegen, ook gewone wegen moeten eraan geloven. Iemand rijdt 50 waar 70 mag, ik wil inhalen, gaan ze ineens optrekken. Of een tijdlang 100 per uur rijden om dan ineens een zware voet te krijgen en 130 te gaan rijden.
  • De weg afsnijden. "Oh nee, ik sta al een minuut te wachten om de grote baan op te kunnen, ik ga snel voor die wagen inrijden. En nee, ik ga niet optrekken, laat hen maar op de rem staan. En dat er achter die wagen niets is, dat heb ik zogezegd niet gezien. Ondertussen rij ik lekker vooraan".
Ik zou bijna het openbare vervoer gaan bejubelen, maar twee uren onderweg per dag vind ik al voldoende. Laten we dat niet nog eens verdubbelen.

P.S. Aan de sjieke dame met dure zonnebril in de dikke Opel die mij gisterenochtend op de hielen zat. Ik wens u vier platte banden toe. Ik reed 55-60 waar 50 mocht en nog was het niet voldoende. Haal mij in of hou afstand. Volgende keer ga ik op mijn rem staan. Dan kan je betalen en is het gedaan met mij uit te lachen.

Vriendelijke groeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten